Informatie brief voor de ouders/verzorgers

Beste ouders/verzorgers,

Het nieuwe jaar is inmiddels weer begonnen. Middels deze brief willen wij u op de hoogte
brengen van de diverse informatie betreffende het reilen en zeilen bij de junglehorde.

Wie zijn de welpen van de Junglehorde:

Wij zijn een groep van ongeveer 26 kinderen die iedere zaterdag van 13:00 uur tot 15:30 uur opkomst hebben.

De groep is verdeeld in 4 groepen die wij nesten noemen. Ieder nest heeft een gids (een soort leider) en een hulpgids (helper van de gids). Dit zijn de kinderen die tijdens eerdere opkomsten hebben laten zien dat zij verantwoordelijkheids gevoel hebben en heel hulpvaardig zijn.

Het stafteam van onze horde betaat uit 4 personen die iedere zaterdag (wij benadrukken dit graag duidelijk) als vrijwilliger een leuke en leerzame vrijtijdsbesteding voor uw kind verzorgen. De stafleden hebben namen die gebruikt worden in Disney films en zijn alle van dieren.

• Baloe: Manfred is bijna vanaf de start van scouting de meridiaan al aanwezig. Hij is zelf als scout begonnen en heeft al leiding gegeven in verschillende groepn. Hij heeft leiding gegeven bij de bevers, welpen en explo's en is uiteindelijk toch weer terug gekomen naar de Welpen.
  • Ikki: Karina
  • Chill: Eelco

Alle informatie die wij tijdens opkomsten uitdelen, zullen wij plaatsen op de site van de Meridiaan; www.scoutingdemeridiaan.nl onder het kopje Welpen 2 vind u alle informatie die u nodig heeft.

Zoals bijvoorbeeld:

1. Uitleg over onze horde en ons themaverhaal Junglebook
  2. Brieven
  3. Programma/agenda
  4. Foto's van onze horde per activiteit weergegeven.

Wij verzoeken u gebruik te maken van onze website indien u informatie wenst. De site wordt iedere week bijgehouden en is up-to-date.

Opkomsttijden:

Wij hebben opkomst van 13:00 uur tot 15:30 uur.

We willen graag stipt om 13:00 uur beginnen. Uw welp is welkom vanaf 12:45 uur. Te laat komen betekent onrust en wellicht verstoring van de opening. Wij verzoeken u dan ook uw welp op te tijd te (laten) brengen.

Na de opkomst heeft ieder nest corvee. Dit neemt ca 10 minuten in beslag, we proberen dit onder opkomst tijd te doen, maar dat lukt helaas niet altijd. Mocht uw kind niet mee kunnen helpen met corvee dan vernemen wij dat graag voor aanvang van de opkomst.

Afmelden:

Graag willen wij weten als uw kind een opkomst niet aanwezig kan zijn.

Er zijn welpen die alleen naar ons clubhuis toe komen. Indien een welp niet bij de opkomst aanwezig is en niet afgemeld is, zullen wij contact met het thuisfront opnemen. Dit om uit te sluiten dat er geen vervelende dingen zijn voorgevallen. Afmelden kan per mail, via de link naart onze mail op de website of per telefoon. Indien u voor zaterdag al weet dat uw kind niet komt, vernemen wij dit graag zo snel mogelijk.

Bijzondere evenementen:

Ieder jaar houden wij 2 weekendkampen. Wij streven ernaar om 1 weekendkamp in een ander clubhuis te houden, echter is dit niet altijd mogelijk. Het eerste weekendkamp houden wij altijd in ons eigen clubhuis en zal voor dit seizoen plaats vinden op 3 november 2012. Dit zal een ouderkind weekend zijn, dit houdt in dat 1 van de ouders mee op weekenkkamp gaat en dus ook 1 nacht bij ons zal blijven slapen op het clubhuis. U krijgt hier uiteraard nog een uitnpodiging voor.

Tevens gaan wij ieder jaar op zomerkamp. Dit evenement vindt altijd plaats in de eerste week van de zomervakantie. Uiteraard ontvangt uw welp ook hiervoor een uitnodiging met alle informatie.

Wij zullen enkele opkomsten hebben die langer duren of een afwijkende tijd hebben. Ook hier wordt u tijdig van op de hoogte gebracht. Sommige opkomsten zijn al te zien op website, onder het kopje agenda!

Dit jaar zullen wij ook weer mee lopen met de avondvierdaagse.

Voor sommige kampen en bijzondere evenementen zullen wij een bijdrage vragen, deze kosten zitten niet bij de contributie in. Uiteraard houden wij deze kosten zo laag mogelijk.

Onze gegevens:

Naam Email