Algemene voorwaarden

• De contributie voor de bevers, welpen, scouts en explorers bedraagt € 176,00* per jaar. De contributie wordt vooraf betaald, aan het begin van het kwartaal (€ 44,00* per kwartaal). De contributie voor de roverscouts bedraagt € 150,00* per jaar. De contributie wordt vooraf betaald, aan het begin van het kwartaal (€ 37,50* per kwartaal).
  • De deelname aan de eerste 3 opkomsten wordt gezien als proefperiode en is gratis.
  • De opkomsten na de proefperiode, in het lopende kwartaal, worden wel in rekening gebracht.
  • Een nieuw lid wordt ook altijd bij de landelijke vereniging Scouting Nederland in Leusden ingeschreven. Na inschrijving door de ledenadministratie ontvangt het lid van de landelijke vereniging Scouting Nederland 4x per jaar het speltak Scouting Magazine.
  • Een nieuw lid wordt in de speltakgroep geïnstalleerd door de leiding van de speltak en ontvangt daarbij eenmalig een volledig installatiepakket dat bestaat uit: groepsdas met dasring en groepsteken, installatieteken Scouting Nederland, regioteken, groepsnaambandje  en speltakteken.
  • Bij de eerste nota worden de installatie- en inschrijfkosten á € 25,00* eenmalig in rekening gebracht.
  • De leden dragen een “Scoutfit”; dat wil zeggen geschikte kleding conform de speltak waaraan het lid deelneemt en de richtlijnen van Scouting Nederland. Deze wordt zelf aangeschaft bij een van de Scoutshops. (ie: https://www.scoutshop.nl).
  • De leden zijn op tijd aanwezig bij de opkomst van de speltakgroep of worden op tijd bij de leiding van de speltakgroep afgemeld.
  • De ledenadministratie voert in het Scouts OnLine register van Scouting Nederland eenmalig de op het inschrijfformulier verstrekte gegevens in. (Je kunt een persoonlijk inlogaccount aanmaken via: https://sol.scouting.nl) Wijzigingen in adresgegevens, e-mailadressen en telefoonnummers dienen door het lid zelf in SOL te worden verwerkt.
  • Tijdens opkomsten, weekends of kampen is het noodzakelijk dat we de juiste persoonlijke gegevens  bij ons hebben in geval van nood. De leden verstrekken de juiste gegevens op het gezondheidsformulier en houden deze zelf actueel, door eventuele tussentijdse wijzigingen tijdig te melden bij de leiding van de speltak en zelf in te voeren in SOL, het Scouts OnLine register van Scouting Nederland.
  • Het opzeggen van het lidmaatschap gebeurt altijd schriftelijk, vóór de 1e dag van het volgende kwartaal. Het lopende kwartaal is opzegtermijn. Uitschrijfformulieren zijn te vinden op onze website en dienen na invulling en ondertekening gescand of gefotografeerd per e-mail retour gestuurd te worden aan de ledenadministratie van scouting De Meridiaan via ledenadministratie@scoutingdemeridiaan.nl.
  • Het lopende kwartaal moet altijd volledig betaald worden; hierover worden geen terugbetalingen gedaan.

*) prijswijzigingen voorbehouden