Lid worden

Scouting de Meridiaan is een bloeiende Scouting vereniging met ruim 150 leden in Almere Buiten. Op de zaterdag biedt onze Scouting vereniging gevarieerde activiteiten aan kinderen en jeugd tussen de 5 en 18 jaar. Bij Scouting staat vooral het samen doen, leren ontdekken en spelen voorop.

Eerst drie keer gratis kijken.. Je hoeft niet direct lid te worden: om te kijken of je Scouting leuk vindt, mag je namelijk, als er op dat moment een plekje vrij is, eerst drie opkomsten gratis komen kijken bij een speltak van Scouting de Meridiaan. Op de pagina Speltakken zie je wanneer welke leeftijdsgroep opkomst heeft. Je moet je van te voren aanmelden bij de ledenadministratie: ledenadministratie@scoutingdemeridiaan.nl je gegevens door, waarna de ledenadministratie contact met je op kan nemen.

En dan lid worden...... Tijdens de derde opkomst krijg je van de leiding een inschrijfformulier mee, dat één van je ouders/verzorgers invult. Het formulier lever je daarna in bij de speltakleiding, waarna je ingeschreven wordt als lid. Na een tijdje wordt je in je speltakgroep officiëel 'geïnstalleerd': je legt de scouting-eed af en ontvangt de paars-gele Meridiaandas met dasring en alle badges en insignes, waaraan je kunt zie bij welke groep jij hoort. Vanaf dat moment ben je officiëel "scout"! De diverse formulieren zijn te vinden op de downloadpagina.

En ben je lid van Scouting de Meridiaan geworden, dan ben je dat automatisch ook van Scouting Nederland! Na inschrijving kun je via Scouts-On-Line een Scouting-NL pasje met je naam en je scoutsnummer erop downloaden en ontvang je een gids van de Scoutshop met allemaal handige scoutingartikelen. Ook krijg je een paar keer per jaar een Scoutingblad met allemaal interessante informatie over jou speltak door de brievenbus.

Scouting de Meridiaan heeft als doel, dat Scouting voor iedereen toegankelijk moet zijn. De lidmaatschapskosten zijn €176 per jaar, die in vier termijnen via automatische incasso worden geïnd. Voor de inschrijf- en installatiekosten wordt eenmalig €25 in rekening gebracht. Net als bij andere verenigingen draagt men een verenigings outfit. Deze Scoutfit kost ongeveer €28 (www.scoutshop.nl).