Speltakken

ExploScouting staat voor uitdaging! Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren.

Binnen een Scoutinggroep zijn er verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. De leeftijdsgroepen zijn 5-7 jaar (Bevers), 7-11 jaar(Welpen), 11-15 jaar(Scouts), 15-18 jaar (Explorers) en 18-21 jaar (Roverscouts). Op de verschillende speltakpagina’s is informatie te vinden over de specifieke speltak. Bij De Meridiaan hebben we 9 speltakken verdeelt over 3 opkomst momenten:

Zaterdagochtend:

Zaterdagmiddag:

2x per maand op vrijdagavond:

Alle speltakken dragen dezelfde das, met het Meridiaan wereldbol logo, en een blauwe (spijker)broek. De blouse is per speltak verschillend. Dit wordt aangegeven op de speltak pagina’s. Op de verschillende speltakpagina's is informatie te vinden over de specifieke speltak. Tot en met de explorers heeft De Meridiaan twee groepen per speltak. Na de explorers is er één jongerenstam, de roverscouts.