Explorers 1 - De Keerkring

speltaktekens_beversWelkom op de pagina van De Keerkring, Explorers 1 van De Meridiaan.

En dan… moet je het zelf doen. Het clubhuis met al zijn faciliteiten staat tot jouw beschikking: wat de Explorers ermee doen, bepalen ze zelf.

Er zijn begeleiders aanwezig die de Explorers met raad en daad terzijde staan.

Het verschil mag duidelijk zijn: wat je doet en hoe en wanneer je dat doet is ”up to you”! Net zoals bij de jongere speltakken heeft Scouting Nederland ook voor deze groep een rijk aanbod van ideeën waaruit geput kan worden.

Bij de explorers kun je aan de slag. Handen uit de mouwen voor de spannendste etappe in de ontdekkingsreis van Scouting. Iedereen tussen 14 en 17 jaar kan explorer worden.
Kreeg je bij de scouts al steeds meer verantwoordelijkheid met steeds minder begeleiding, bij de explorers maak je zelf uit wat je gaat doen. Je overlegt met andere explorers, leiding heb je niet meer nodig. Begeleiding kan nog wel handig zijn.

Van begeleiders mag je best wat verwachten. Niet dat ze je bezighouden, geen voorgekookte activiteiten. Wel dat ze je net dat laatste zetje geven. Een beetje hulp bijvoorbeeld als een plan dreigt te stranden.

De wereld in
Als explorer ben je oud en wijs genoeg om de wereld in te gaan. Niet als een kip zonder kop, maar met verstand.
Keus genoeg: voettocht naar Polen over lange afstandspaden, per kano door de Weerribben, lopend naar een Waddeneiland, met de trein door Europa, wild kamperen in Frankrijk, op internationaal Scouting kamp in Canada, of kamperen in je achtertuin.
Zeg jij het maar.

Grenzen verleggen
Heb je last van grenzen? Bij Scouting ga je eroverheen.
Letterlijk: je gaat naar het buitenland.
Figuurlijk: je kunt meer dan je dacht. Je maakt plannen en voert ze uit, of het nu om een wereldreis gaat, een zomerkampprogramma voor de hele Scoutinggroep of het opzetten van een buurtproject.
Bij Scouting kun je grenzeloos experimenteren. Uiteindelijk blijkt dat grenzen alleen in je hoofd bestaan en kun je nooit op je snuffert gaan!!

Willen is kunnen
“Eh…, ik heb nog nooit een popfestival georganiseerd!”
Wie zegt dat je alles moet kunnen?
Eens moet de eerste keer zijn.  En wat je nog nooit gedaan hebt, kun je leren. Trouwens, je doet het toch met anderen samen? Als je iets heel graag wilt, is de kans groot dat het lukt. Zelfs het organiseren van een popfestival.

Samen
Zoals gezegd, explorer ben je niet in je eentje. Je zou wel eens dikke maatjes kunnen worden met andere explorers.
Samen uit, samen thuis. Samen plannen maken, samen de handen uit de mouwen
steken. Samen feesten, samen opruimen. Samen brassen, samen dokken.

Ben jij tussen de 15 en 17 jaar en wil jij je eigen plannen maken?

Word dan Explorer! De Explorers organiseren hun eigen activiteiten zoals een expeditie in binnen- of buitenland.

Ga zwerven in Zweden, op kamp in Luxemburg of zeilen in hiken in de Ardennen.

Tot binnenkort!

De Explogroep opkomsten:
De Keerkring heeft opkomst op zaterdag van 10.00 uur tot 12.30 uur. (maar veelal ook biuten deze tijden)

Begeleiding: Stefan (Teamleider), Alex en Rani