Welkom bij scouting de meridiaan, almere

beverguide Scouting staat voor uitdaging! Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren.

Scouting is een tijdsverdrijf dat geheel door vrijwillgers wordt gedreven.

Scouting De Meridiaan zoekt talent!

Op zaterdag 25 mei organiseert Scouting De Meridiaan tussen 10 en 15 uur een vossenjacht in het winkelcentrum van Almere-Buiten voor al haar jeugdleden.

Hebben je paps en mams een uurtje over? Scouting De Meridiaan is altijd op zoek naar talent! We kunnen nog wel een vos gebruiken! Of een explorerbegeleiding, of een welpenleiding, of een bestuurslid, of klusjesman/vrouw, of kookstaf, of regelpief, of bruggenbouwer, of netwerker, of trainer, of waar je jouw talent ook maar wilt inzetten. Meer informatie bij de informatiestand t.o. Van Haren en ICI PARIS tijdens de vossenjacht op 25 mei of via werving@scoutingdemeridiaan.nl

zoekt talent

Installatie Maaike en Patrick

Afgelopen zaterdag hebben we twee leden van Scouting de Meridiaan geïnstalleerd. Maaike is bestuurslid bij de vereniging. Patrick is penningmeester van onze vereniging en bestuurslid. Omdat ze allebei onlangs de stap van actieve ouder naar bestuurslid namen, hebben we naar een mooie gelegenheid gezocht voor de installatie. Die vonden we tijdens de nieuwjaarsborrel voor alle kaderladen na afloop van de geslaagde boerenkooltocht.

In een korte ceremonie spraken Maaike en Patrick de officiële belofte uit. Bij de ceremonie hadden 9 kaderleden een kleine rol en waren zoveel mogelijk kaderleden aanwezig. Debbie en Gerben, die deze nieuwe ceremonie hadden uitgedacht, hadden er zoveel mogelijk mensen bij betrokken om er echt een groepsactiviteit van te maken.

Toen de beide bestuursleden tijdens de ceremonie in het zonnetje werden gezet, werd nog weer eens benadrukt hoe geweldig de groep het vindt dat mensen belangeloos hun vrije tijd, kennis en ervaring inzetten voor de vereniging.

Vacature groepsbegeleider en secretaris

Momenteel zijn er twee vacatures in het verenigingsbestuur!

-Groepsbegeleider

-Secretaris

Meer informatie over de vacatures kunt u vinden op onze vacature pagina: http://www.scoutingdemeridiaan.nl/cms/content/vacatures

Pagina's