Tsjechië-Kobyly, Zomerkamp 2012

Zomerkamp 2012 Poseidon!

Naar Tsjechië- kobyly

Zaterdag 21 Juli

Ja ja, het is  04.00  en tijd om eindelijk op weg te gaan naar Tsjechië!
Ondanks het vroege tijdstip is iedereen vrolijk en klaar om te gaan.
De reis is toch wel erg lang, dus allemaal de kussens mee in de auto. Ik moet zeggen dat het ondanks de lange reis erg gezellig was bij ons in de auto!

Elroy reed met aanhanger, dus op de lunchpost hadden wij lekker een aantal uur de tijd om bij te komen, nog even lekker de oogjes dicht gedaan!

Na de lunch weer verder op weg!
Eindelijk na hele lange uren rijden we Tsjechië binnen! Even de beentjes strekken in de Albert en vast wat boodschappen inslaan!
Om 18.00 zijn we eindelijk gearriveerd op het kampterrein! ( minicamping van Rolf en Anneke: http://www.pensionrianka.nl/locatie.php )

Om 18.30 arriveert ook Elroy op het terrein! Snel wat dingetjes hier en daar neergezet en op naar het restaurant voor een welverdiende heerlijke maaltijd!

Na de maaltijd weinig tijd om uit te buiken, het kamp moet opgebouwd worden!
Gelukkig kent onze groep de gezegde vele handen maken licht werk, dus in een rap tempo stond alles klaar!

Lekker met zijn alle bijkomen bij het kampvuur en toen lekker onze bedjes opgezocht!

Zondag 22 juli

Lekker een beetje uitgeslapen en daarna met elkaar ontbeten.

Nadat iedereen zich gewassen had, aangekleed, gemake-up’t en geschoren was heerlijk met Rolf en Anneke koffie/thee gedronken en heeeerlijke kruimelvlaai gegeten!

Na dit lekkers op weg naar terzinstad.
Voormalig concentratie kamp uit de 2de wereldoorlog! Dit was heel erg indrukwekkend, we kregen een rondleiding van een meneer die alles heel goed kon vertellen, iedereen in de groep luisterde dan ook erg goed! Het is ook allemaal zo moeilijk voor te stellen dat wij op de plek staan waar heel veel mensen vreselijke dingen meegemaakt hebben en waar zoveel mensen gestorven zijn.

Na dit bezoek weer rustig terug gewandeld naar de auto, de stad, wat vroeger de ghetto was is ontzettend mooi om te zien, er zijn dan ook mooie foto’s gemaakt!

Daarna lekker met z’n alle gegeten bij een pizzeria!

Na het eten weer terug naar het terrein, waar Anne en Ditalion voor een leuk en actief avondprogramma hebben gezorgd.
Natuurlijk werd de dag af gesloten met een gezellig kampvuur!

Maandag 23 juli.

Vandaag een actief dagje!
Na lekker rustig te zijn opgestaan de groep in 2en gedeeld! 1 groep is gaan klimmen en abseilen en 1 groep is gaan paardrijden!
Het klimmen en abseilen ben ik zelf niet bij geweest, maar ik hebbegrepen dat het erg leuk ( soms eng) was!
Aan het eind een flinke hoosbui, maar gelukkig was toen vrijwel iedereen al klaar!

Het was iniedergeval zeeeer vermoeiend!

Ik ben met het paardrijgroepje meegegaan!
Het waren hele grote paarden!! Toen iedereen uiteindelijk op zijn of haar paard zat ( geloof mij, dat ging niet voor iedereen even gemakkelijk hahaha!) zijn we aan de tocht begonnen. Toch best eng zo hoog boven de grond, langs ravijnen, heuvels op en zelfs dwars door bosjes heen! Ik denk dat er toch wel veel in het groepje erg blij waren toen we weer op onze eigen benen stonden!!
Met zadelpijn weer in de auto gestapt en naar een stadje gereden om iets te drinken en iets op te zoeken voor het avond eten!

Toen de klimmers zich weer bij ons gevoegd hadden hebben we heerlijke ( mega, grote, gigantische pizza’s besteld en gegeten, een aantal explo’s zijn uitgeweid naar een kebab zaakje! Ook erg lekker!

Helaas hadden de dames hun tent niet goed afgesloten en waren door de flinke bui toch aardig wat tassen volgelopen! Gelukkig scheen de zon al snel weer en kon alles aan de lijn!

Dinsdag 24 juli

Wauw! Wat een warme dag!
Nadat iedereen in de vlecht gezet is, snel de auto in, op naar het Aquapark!

De hele dag zwemmen, zonnen, beachvolleybal, glijden van de glijbaan en natuurlijk op de springkussens ( helaas hebben de explo’s het voor elkaar gekregen om er 1 lek te springen…J)
Een heerlijk dagje dus!

Natuurlijk na deze relaxdag nog even lekker uit eten!

Ja, ja, zoals je ziet was hier wifi J

Woensdag 25 juli

Is de groep weer in 2en gedeeld!
Een grote groep is gaan raften en aansluitend gaan BBQ!
Wat ik begrepen heb was het meer dobberen als raften, maar ach het weer was lekker dus dan is het al snel goed om op het water te zijn!

Kelly, Jet en ik zijn lekker in Liberec gaan shoppen!
Nadat we eerst hotel babylon onveilig gemaakt hebben. Ze hebben daar iniedergeval geen klein geld meer, dat heeft Jet allemaal…kameel gereden hebben…..even lekker lunchen, op een volle maag shop je toch het lekkerst!

Na de nodige, oorbellen, make-up en natuurlijk schoenen ingeslagen te hebben vonden we het tijd om onszelf eens even lekker te verwennen en te laten trakteren op nieuwe nagels!

Tja en wat doe je als je weer helemaal klaar bent?
Juist! Dan ga je lekker avond eten!

Na dit dagje de andere opgehaald bij het raften en lekker terug naar het kampterrein!
Ondertussen zijn we erachter gekomen dat het programma een beetje vol is, zo komen we maar slecht aan de avond programma’s toe!
Vanavond allemaal een beetje op tijd naar bed gegaan, allemaal heel erg moe!

Donderdag 26 juli.

Vandaag zijn we naar de boskov grotten gegaan!
We kregen een Nederlandse rondleiding ( ja via een zeer eentonig opgenomen cassette hahaha)
Buiten was het heel erg warm maar in de grotten was het erg koud!!

Bij de grotten nog even lekker geluncht en daarna lekker in de zon luieren tot het natuurlijk weer tijd was om uit eten te gaan! We zijn in het zelfde restaurantje gaan eten als waar we zaterdag zijn wezen eten!

Nog even wat avondprogramma spelletjes ingehaald en lekker naar bed! Op naar morgen!

Vrijdag 27 juli.

Vandaag zijn we naar praag gegaan! De stad is ontzettend mooi, bij het station hebben we treinkaartjes gekocht, hier konden we de hele dag mee met de tram, trein, metro en bus door praag heen!
Dit was ook wel nodig aangezien we voor een stadsspel kris kras door praag moesten!

Na het dagje praag natuurlijk geëindigd bij de Macdonalds! Tuurlijk heb je die ook in Tsjechië!
savonds hebben we vast de bonte avond gehouden! Aangezien we zaterdag allemaal op tijd naar bed wilde voor de lange terug reis!
Wat er zich allemaal bij Poseidon afspeelt op de bonte avond blijft onder Poseidon ;-)

Zaterdag 28 juli

Jawel het laatste dagje is alweer aangebroken!
Lekker uitgeslapen, rustig ontbeten en aangerommeld.
Smiddags nog even naar het strand geweest, lekker ons handdoekje uitgerold, boekje erbij, zwembroekje aan, 3 stappen in het water, en jawel! REGEN!
Spulletjes weer ingepakt en bij het strandtentje wat gedronken en wat lekkers gegeten!

Terug op het terrein met elkaar de BBQ voorbereid, gezellig samen met Rolf en Anneke aan de BBQ.
We hadden heerlijk veel vlees, vis, salade en fruit! Nadat we eigenlijk net begonnen waren begon het te regenen en flink ook! Snel de BBQ verzet onder de bomen.
Max de hand van Rolf en Anneke was lekker over de grond aan het snuffelen en rook hierbij een wespennest, voordat we het wisten was het zwart van de wespen, overal, op iedereen en vooral die arme max zat helemaal vol, er was geen hond meer te zien alleen een geel/zwarte vlek!
Na een tijdje trokken de wespen zich terug en konden wij de schade bekijken een aantal steken bij de mensen, zuigen, koelen en een zalfje! Maar die arme max was 1 bult! Rolf en Anneke toch maar snel met max naar de dierenarts. Na wat prikjes en pilletjes was max er gelukkig weer een stuk beter aan toe!
Bah wat een naar einde!

De tenten hebben we overdag afgebroken, iedereen kon de laatste nacht binnen in het pension slapen!
Wat een luxe, morgen dus fit op weg!

Zondag29 juli

Helaas! Het is tijd om weer naar huis te gaan!
Nadat Anneke voor een heeeeerlijk uitgebreid ontbijt met pakjes drinken, fruit, eitjes, yoghurtjes en lekkere broodjes gezorgd had weer allemaal de auto in!
Een flinke reis voor de boeg, nu minder leuk omdat het het einde is!
In Duitsland nog even een flinke hap Macdonalds en op verder naar Nederland!
Savonds rond een uur of 22.00 kwamen we dan eindelijk aan bij het clubhuis!
Snel alle spulletjes uitladen, dikke knuffels en op naar huis!

Ik heb nu al zin in het zomerkamp volgend jaar!