Nationale Scoutingdag 2013

Beste allemaal,

Op zaterdag 23 maart 2013 vindt de jaarlijkse Nationale Scoutingdag plaats:

Honderden scoutinggroepen in Nederland doen hier elk jaar aan mee. Het is de ideale gelegenheid voor leden van Scouting Nederland om Scouting onder de aandacht te brengen van een breed publiek.

De bedoeling van de Nationale Scoutingdag is duidelijk: "Laat je zien!"

Net als voorgaande jaren organiseert Scoutinggroep De Meridiaan de Nationale Scoutingdag

op het Globeplein in Almere-Buiten: Hiervoor zijn alle leden van harte uitgenodigd om deze dag samen te beleven. We hebben voor de kinderen een gevarieerd programma met o.a. een spannende speurtocht met medewerking van de winkeliersvereniging Almere-Buiten en een gezellige vossenjacht. Aan het winkelend publiek wordt informatie over onze vereniging gegeven.

Het programma is als volgt:

• Om 11.00u verwachten we alle leden, gekleed in scoutinguniform en das op het verzamelpunt op het Globeplein [ter hoogte van de BLOKKER].
  • Om 12:15u: sluiten we de dag af op het verzamelpunt.

Met vriendelijke groet,

De leiding en het bestuur van Scoutinggroep De Meridiaan.

Wist je dat de Nationale Scoutingdag:

• in principe altijd plaats vindt in het weekend dat de zomertijd ingaat? Maar dit jaar niet….
  • voor het eerst in 1994 werd gehouden?

NB Ken je de uitdrukking "Maart roert zijn staart……" Dus: let op het weer… en: wat zijn de vooruitzichten?