Een vrolijke dag

ZATERDAG 26 mei

Het was warm, maar alle bevers, welpen en scouts waren in voor heerlijke natte opkomst! Natuurlijk!
Zowel de ochtendploeg als de middagploeg hebben op een geweldige manier laten zien hoe leuk Scouting is!

Scouts I hadden bijv. een heus watergevecht gehouden. Twee groepen, de roodharigen en de paarsharigen, hadden een heuse katapult gepionierd om waterballonnen af te schieten.
Twee driepoten met een van o.a. fietsbinnenbanden gemaakte katapult ertussen stonden in een mum van tijd klaar. Maar men was ook uitgerust met waterguns, bekers en wat al meer. De leiding was er maar druk mee; ballonnetjes vullen, de grote teil gevuld met water houden. Een groot pretgevecht was het!
De bevers gingen ook mee doen. Zij hadden net ook waterspelletjes gedaan, water overbrengen.
De welpen hebben zich geweldig vermaakt met onder andere een estafette door water over te brengen door bekertjes water over hun hoofden door te geven. Ik hoef vast niet te vertellen dat er gaatjes in de bodem zaten! Met het natter worden werden de welpen steeds vrolijker!
Daarna werd het steeds meer één groot waterballet, waarbij op een gegeven moment alle bevers, welpen en scouts door al dat heerlijk verkoelende water door en door nat waren geworden.
En niet in het minst de leiding, want het is toch wel het mooiste als je je eigen leiding nat kan maken!!!

Welpen2, een vrolijke dag
Tags: