Bronzen waarderingsteken voor Alex de Vries!

Onze vrijwilliger Alex de Vries heeft op zaterdag 2 april het bronzen Waarderingsteken van Scouting Nederland ontvangen.

Als betrokken ouder is Alex bij onze vereniging binnen gekomen. In 2003 heeft hij het penningmeesterschap van de stichting op zich genomen.  Hij was zeer betrokken bij de vereniging, zorgde  dat de financiën op orde waren en vond altijd een weg om de contributie voor onze leden zo laag mogelijk te houden. In deze periode is Alex begonnen met reserves op te bouwen zodat het voortbestaan van de Meridiaan niet in gevaar kwam.

In 2008 nam Alex tevens de taak van verenigingspenningmeester op zich. Met dezelfde passie voerde hij deze taak uit.

Vanaf 2014 heeft Alex het stokje van penningmeester overgedragen en is hij voorzitter van de stichting geworden.

Naast het penningmeesterschap en voorzitterschap is Alex ook heel belangrijk voor onze kaderleden en jeugdleden.

Sinds 2005  zorgt Alex voor een mooi Sinterklaas feest. Ieder jaar zorgt hij ervoor dat er blije kindersnoetjes zijn.

Ook voor de kaderleden was Alex actief: Het verzorgen van de nieuwjaarsborrel, leiding barbecue, boerenkooltocht, leidingweekend, groepsweekend,  maar hij nam ook fanatiek deel aan diverse activiteiten. Kortom bij alle groepsactiviteiten is Alex aanwezig en neemt hij een belangrijke organisatorische en uitvoerende rol op zich.

Alex is ook een verbinder in de groep. Als er problemen zijn, kan je altijd bij Alex terecht. Hij heeft menig brandje geblust, maar heeft ook kordaat gehandeld als iemand met grote problemen bij hem kwam.  Alex is heel sociaal begaan, hij vraagt altijd oprecht hoe het met je gaat. Alex wordt daarom dan ook op handen gedragen binnen onze vereniging.

Alex heeft het Bronzen waarderingsteken meer dan verdiend! Gefeliciteerd!

Tags: