Dag 1 - Aankomst

Zaterdag 05-07-2014

Nadat iedereen de ouders had uitgezwaaid, mocht iedereen de tenten gaan opzetten. Al snel waren er tentgroepen gemaakt. De meeste scouts hadden tent controle gehad dus wisten hoe ze de tent moesten opzetten. Bij de meidententen ging het erg snel, bij de jongens iets moeizamer.

Klaar met de tenten konden we beginnen met de keukens. Eerst palen van het terrein halen ( 6 groene en 4 gele) en beginnen maar!! Twee driepoten stonden bij iedereen snel, maar ook dit ging langzaam bij de jongens. Toen alle keukens stonden konden we beginnen met onze bedden opmaken. Hierna hadden we nog wat vrije tijd.

Wanneer de vrije tijd afgelopen was konden we gaan koken: Fusilli. Krulpasta met vlees, pasta saus, kaas en groente. Bij de meiden van tent 4 was het eten erg snel klaar en ook lekker. Bij de jongens ging het ook goed, maar Dio vond het eten (vooral de suas) van de meiden van tent 1 lekkerder.

Na het afwassen en afdrogen hadden we nog even vrije tijd, maar al snel kregen we voorgesteld of we even over het terrien wilde lopen. Iedereen mocht mee behalve de jongens, zij waren nog niet klaar met opruimen. Aangekomen bij de andere kant van het terrein kregen we te horen dat we niet verder mochten dan daar tijdens onze vrije tijd. Die avond zou Nederland tegen Costa-Rica spelen. Dit moesten we gezamelijk bekijken natuurlijk. Maar voordat we dit gingen zien, was er nog tijd voor een spel. Aangezien er op het terrien een volleybal veld is, en de leiding een bal heeft meegenomen, konden we gaan volleyballen =D.

Helaas deed team Jordy het goed dus begon het te regenen. Hierdoor moesten we terug naar de tenten. Team Jordy was; Jordy, Iris, Inge, Christina en Babette.

Het was eindelijk zover: de wedstrijd kon beginnen. Iedereen zat voor het tentdoek in oranje spullen. Bij het eerste deel ging alles rustig. Bij het tweede deel werden we iets bozer. Er kwam blessuretijd. Na 120 minuten spelen was er nog geen doelpunt gemaakt. Nederland en Costa-Rica kon beginnen met penalty’s nemen. Ook dit ging met veel geschreeuw bij de scouts. Toen het duidelijk was dat Nederland met 4-3 had gewonnen en iedereen uitgeschreeuwd was, mochten we naar bed.

Weerbericht

Het kamp begon met zachte miezer. Even later erd het harde regen. Toen ging het als een stoplicht: gestopt met regenen, weer begonnen, gestopt met regenen, weer begonnen, gestopt met regenen, etc.