Basisfase

In de basisfase leer je alles wat je nodig hebt om goed te kunnen meedoen bij de scouts. Je leert dus eigenlijk de basis. In deze fase kun je tien insignes behalen, voor ieder activiteitengebied één en voor het activiteitengebied Uitdagende Scoutingtechnieken wel drie! Een activiteitengebied is een groep activiteiten die bij elkaar passen; ze gaan over hetzelfde onderwerp.

Wil je weten welke challenges bij welk insigne horen? Klik dan hieronder op het insigne dat jou gaaf lijkt en bekijk meteen welke challenges je kunt doen! Voor ieder insigne zijn vijf challenges als voorbeeld gegeven, maar je leiding kan hiervan ook afwijken. Vraag dus aan je leiding welke challenges je moet doen om een bepaald insigne te behalen.

Buitenleven

Expressie

Identiteit

Internationaal