Superleidingdag

De zon scheen, het waaide een beetje en het was precies lekker warm.
Één keer per jaar mogen al onze scouts (verzamelnaam voor al onze jeugdleden) thuis blijven. dan worden onze vrijwilligers eens verwend. Want dat hebben ze echt verdiend!
Wij, (bege-)leiding en bestuursleden, hebben een fantastische dag gehad. 's Ochtends was er een leuk spel met cadeautjes, een dobbelsteen en opdrachten. Hierbij werden we uitgedaagd op een speelse manier meer over elkaar te weten te komen. Dat er hierbij ook veel gelachen werd, lijkt me duidelijk! Zie foto!
Na een heerlijke en gezellige lunch werden we in 2 x 2 groepen verdeeld. Onder begeleiding van Haddockmensen deden we allerlei dingen die we normaal niet zo gauw zouden doen! Dat leverde allerlei grappige situaties op.
Er werd booggeschoten of geschoten met pijl en boog! Daarbij kwam het niet zelden voor dat de pijlen veel verder weg neerkwamen dan het schietbord. Er waren ook enkele pijlen die erg hun best deden net voor onder of net naast het bord terecht te komen! Toch knap van de schutters.
Over de touwbrug werd hard gelopen... . Echte scouts! Met vereende krachten liepen de groepjes zo snel mogelijk!
Met kanoën moest de roeier geblinddoekt de aanwijzingen van de ziende nietroeier opvolgen. En wel zo dat ze om een boei moesten varen en weer terug naar de kant. Dat sommige koppels hele andere richtingen uitvoeren en een gevaar vormden voor overig kanoverkeer, was hilarisch.
Een vlot bouwen met je team en dan samen om diezelfde boei heen varen was geweldig. Zeker als de tonnen uit de constructie floepten en mensen half, of geheel in het water vielen. Voor betrokkenen en de toeschouwers een waarlijk vermakelijke activiteit.
Iedereen kreeg een herinneringsbandje. 's Avonds was er nog een barbecue met partners en kinderen en de mensen die overdag niet konden!!! Elke speltak kreeg een verzameling van allerlei zaklampen om, 'verlichting' te geven tijdens zomerkampen en wellicht andere gelegenheden!!

Kortom, een perfecte dag met veel plezier en gezelligheid!

Tags: