Nationale Scoutingdag!

Scoutinggroep De Meridiaan heeft zich op en top kunnen presenteren op het Globeplein in Almere Buiten!! De bevers liepen een speurtocht op zoek naar Professor Plof, Bas Bos en Stanley Stekker. Samen met Rozemarijn en Keet Kleur trokken de bevers door de winkelstraten. De welpen hebben geknoopt en een heel ingewikkeld geheimschrift opgelost. De scouts hebben onder andere ge-stop-danst, en broodjes gebakken boven een vuurtje. Ook speelden groepjes scouts groot mikado en jenga. De explorers hebben gepionierd; een soort stormbaantje. Hier mochten de kinderen zelf via een touw naar boven klimmen en via een soort ladder er weer af. De explorers hebben de kinderen goed begeleid. Er waren veel mensen die al die spelende lachende scouts heel leuk vonden! Ouderen keken vertederd toe vanwege de herinneringen aan hun eigen 'padvinderij'tijd. Kinderen konden aan alles meedoen. Drie leuke jongens hebben uren meegespeeld. En meerdere kinderen hebben broodjes gebakken. Het bestuur heeft heel veel informatie gegeven. En misschien komen er nieuwe bevers bij.....!
Tags: